marți, 3 aprilie 2018

Impresii din Fuerteventura

Dacă mergi pentru relaxare, cred că cel mai potrivit ar fi să mergi în Caleta de Fuste, Costa Calma, Morro Jable. Aceste 3 orașe sunt turistice și sunt foarte foarte calme. Turiștii acolo sunt de o vârstă medie, rar sunt familii cu copii deci dacă vorbim de căutarea acelei relaxări, atunci te sfătuiesc să mergi acolo. Sunt foarte multe complexe care îți oferă și all inclusive sau drumeții în grup.Dacă mergi acolo pentru că vrei să te distrezi, să încerci tot felul de activități (surf, pescuit etc.) pentru tine ar fi perfect orașul Corralejo, unde chiar dacă există turiști, aceștia caută același lucru ca și tine. Seara este animat în centrul orașului, ai multe magazine și multe baruri.
de Angelina Mardale
Fuerteventura este a doua insulă pe care am vizitat-o din lanțul Insulelor Canare și sincer am rămas cu aceași impresie ca și atunci când am revenit din vacanța din Lanzarote 
Nu pot să spun decât că aceste insule m-au cucerit cu originalitatea lor, cu oamenii frumoși pe care i-am întâlnit acolo, cu amintirile pe care mi le-au dat și cu tot cheful de viață pe care îl ai atunci când ești acolo. Insula Primăverii i se mai spune, eu aș adăuga și insula prieteniei, insula libertății și alte nume pe care i le-aș mai da sunt infinite. Asta nu contează atât de mult, cred că te interesează mai degrabă ce am făcut acolo și cum am ajuns să iubesc ceea ce am văzut.
Despre Zbor și Acomodare
Pentru că locuim în Franța la graniță cu Germania, am luat un zbor direct din Basel (Euroaeroport) cumpărat în perioada de Black Friday care a costat doar 120 de EURO pentru 2 persoane dus-întors. Aeroportul din Fuerteventura este la doar
10 km de capitala acestei insule (Puerto del Rosario).
Când am ajuns în aeroport aveam deja mașina rezervată cu o săptămână înainte de pe siteul CICAR, o companie care inchiriază mașini pe toate insulele și la care am apelat și în prima noastră vizită în Canare. Mașina era un Fiat 500 și pentru cât stăteam (5 zile) ne-a costat doar 110 Euro.
Pentru a închiria mașini puteți să rezervați de pe internet, sunt foarte multe companii și aveți de unde alege, prețurile pot varia în funcție de mașina pe care o doriți dar și de momentul în care faceți rezervarea, de preferat să fie din timp făcută. Dacă totuși uitați să rezervați de pe internet, puteți să închiriați când ajungeți, din aeroport sau din orașele mari.
În aceste 5 zile am locuit în Corralejo, unul dintre orașele turistice și cunoscute pentru surferi. Apartamentul a costat doar 250 de euro, dar pe AirBnb sunt foarte multe așa că aveți de unde alege.
Mâncarea este foarte ieftină mai ales dacă alegeți să mâncați în orașe mai puțin turistice sau la localuri în care mănâncă localnicii. Daca vreți să descoperiți și mai bine gastronomia din Canare, respectiv din Fuerteventura mă gândesc că ar fi bine să petreceți mult timp prin orașele pescătorești sau în capitală unde turiștii nu sunt foarte mulți.
Unde să stai în Fuerteventura?
Dacă mergi pentru a vizita insula și ai închiriat și mașină, te sfătuiesc să mergi în Puerto del Rosario. Acesta este intersecția tuturor drumurilor spre toate locurile de vizitat. În același timp prețurile sunt foarte mici, sau mai mici decât în orașele turistice și oamenii nu te privesc ca pe un turist.
Este necesară o mașină?
Din proprie experiență vă spun că o mașină este foarte necesară mai ales dacă vreți să vedeți toată insula și tot ce poate oferi ea. O mașină vă oferă confort dar și multe aventuri. Autobuzele circulă foarte greu și rar.
Ce este de văzut în Fuerteventura?

Începând de la toate orașele mari: Corralejo, Puerto del Rosario, Caleta de Fuste, Gran Tarajal, Costa Calma, Morro Jable, La Oliva, Betancuria și Antigua. Toate aceste orașe au ceva de văzut, în plus, pe lângă aceste orașe mai există și alte orășele mai mici sau sate pe care vi le recomand.
Noi în prima zi am plecat din Corralejo și am străbătut 140 de km până în capătul celălalt al insulei, în Morro Jable, am făcut un plan și ne-am ținut de el. Am vizitat COFETE care se află la doar 20 de km de Morro Jable dar drumul nu este asfaltat. În același timp este păcat să nu îl vedeți pentru că peisajul este magnific. Imaginați-vă: Munți încețoșați, dealuri, nori pufoși, soare cald și multe valuri care se sparg la mal.
Un alt loc pe care trebuie să îl vedeți pentru că într-adevăr nu găsiți așa ceva peste tot este LAS PLAYITAS care se găsește în apropierea orașului Gran Tarajal. Aici este un resort dar în grădina acestuia te poți plimba și ce credeți? Este chiar la malul oceanului, având o faleză și multe terenuri de golf. Dacă vă doriți să vedeți plante frumoase și peisaje interesante acesta este un loc care v-ar plăcea mult. Tot lângă LAS PLAYITAS este și FARUL DE LA ENTALLADA unde am fost și cred că trebuie să-l vedeți la apus sau răsărit pentru că priveliștea este minunată.
Continuând spre Corralejo, am vizitat și Pozo Negro. Un alt orășel sau mai degrabă sătuc de pescari unde nisipul este negru.
Într-o altă zi am plecat din Corralejo și primul popas a fost la EL COTILLO pentru că în apropierea orașului se află un alt far interesant care este și muzeu de pescuit. Acest far se numește FARO DE TOSTON și priveliștea este minunată.
Plecând mai depate, în drumul nostru se afla LA OLIVA care deține 5 muzee. Aici să mergeți marți sau vineri pentru că atunci sunt toate muzeele deschise și există și un preț foarte bun pentru a vedea cele 5 muzee.
Cu doar 6euro, în OLIVA puteți vedea:
1. Casa de la Cilla- care găzduiește muzeul grânelor
2. Iglesia de la Candelaria -biserica orașului LA Oliva este deschisă mereu și este intrarea gratuită
3.Casa de los Coroneles deschisă de luni până sâmbătă de la ora 10 la ora 18. Un muzeu care trebuie vazut pentru că aflați multe despre cultura și istoria acestei insule
4. Casa Mane care este de fapt casa medicului
5. Casa del Coronel (Mercado de las Tradiciones)
Plecând din La Oliva am mers spre Betancuria. Pe drum, opriți-vă la Mirador de Morro Velosa, o clădire modernă transformată în muzeu și cafenea. Este gratis muzeul, iar priveliștea de acolo vă permite să vedeți un peisaj de neuitat!!
Mai departe vă sfătuiesc să mergeți dacă vă intersează morile de vânt la CENTRO INTERPRETACION LOS MOLINOS care se află între TUINEJE și ANTIGUA. Noi am ajuns prea târziu, deci vă sfătuiesc ca muzeele să le faceți dimineața.
În altă zi am văzut un alt muzeu care se află la Antigua, se numește Museo del Queso și da, este un muzeu în care înveți despre fabricarea brânzei la ei, care se face manual și provine din laptele de Capră. Și dacă vă place brânza, încercați la un Restaurant un platou de brânze, NEAPĂRAT! În acest muzeu puteți să cumpărați și brânze care se află la un preț foarte bun și puteți chiar să gustați mai multe tipuri înainte de a alege.
Un loc în care nu trebuie să lipsiți și este obligatoriu de făcut este PARQUE NATURAL DE CORRALEJO. Aici se află dunele de nisip care sunt purtate de vânt și vin tocmai din Sahara. Este minunat dar vă recomand niște papuci- șlapi, ochelari de soare și o eșarfă.
Ce să mănânc în Fuerteventura?
încercați platourile cu brânză de capra 
papas arrugadas con mojo rojo y verde (cartofi copti cu mujdei de usturoi si sos rosu) CEI MAI BUNI; TREBUIESC ÎNCERCAȚI ÎN PRIMA ZI pentru că după îi veți mânca zilnic 
pimientos del padron (ardei copți dar foarte foarte diferiți de cei pe care noi îi pregătim în România)
toate tipurile de pește
Nu uitați următoarele lucruri să le puneți în bagaj:
-crema de plajă (cu protecție medie pentru că soarele nu bate foarte tare dar totuși dacă nu aplicați nimic pe o piele sensibilă vă puteți arde)
-umbrela pentru că uneori mai plouă.. Și primăvara plouă, DA!
-haine mai grosuțe. Chiar dacă temperaturile arată 25°C, seara se lasă frigul
-costumul de baie- chiar dacă este puțin mai rece apa, totuși puteți să vă bronzați, și cum plajele sunt foarte frumoase este și păcat să nu profitați
- zâmbetul pe buze pentru că localnicii sunt foarte foarte de treabă și abia așteaptă să vă ajute. Orice întrebare aveți, nu uitați să zâmbiți înainte să o puneți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu