vineri, 2 martie 2018

Impresii din Lituania

de Angelina Mardale
       Am ales să stăm în Lituania în Vilnius 7 zile și am găsit pe AirBnb un apartament la 200 de euro. Un preț foarte bun mai ales pentru ceea ce oferea. Stăteam în centrul orașului și aveam lângă noi multe baruri și restaurante, ba chiar și un supermarket.
Cum ajungi acolo? Dacă stai în România, este adevărat că nu ai cursă directă cu Vilnius dar ai multe opțiuni pentru escală. Noi am plecat de pe Frankfurt Hahn și nu am făcut foarte mult cu avionul.
Ce este de vizitat în Vilnius? În Vilnius aveți mai multe muzee, noi am ales să vizităm muzeul KGB și Palatul Ducilor care sunt cu
plată dar pentru studenți oferă o reducere. Tot în Vilnius puteți să vedeți și Turnul Gedimina care este gratuit și care oferă o priveliște minunată.
Aveți aici un video în care puteți să observați priveliștea din turn:
Desigur am făcut un vlog timp de 7 zile postând aproape zilnic tot ceea ce am văzut. Pe canalul meu puteți să vedeți toată activitatea mea în Lituania și Letonia.
În Vilnius veți găsi și foarte multe biserici, unele sunt foarte impresionante, deci dacă vă hotărâți să faceți la pas orașul, vă sfătuiesc să intrați în fiecare biserică pentru că fiecare are stilul ei.
Am vizitat și Trakai într-o zi. Am făcut o excursie cu un autocar care nu costă foarte mult, maxim 10 euro dus întors și care pleacă de la Gara din centrul orașului.
La Trakai am rămas foarte impresionați de castel. A meritat drumul și chiar ne-am făcut o impresie foarte bună despre Lituania culturală.
Am vizitat și orașul Kaunas, mergând acolo pentru a vizita și castelul dar din păcate era închis. Probabil că era închis din cauza unei sărbători. Toți oamenii erau în cimitire....

Ce mâncăm în Lituania?
În această vacanță am încercat cam tot ceea ce puteam ținând cont de regimul meu special (sunt SEMI VEGANA și despre asta vom vorbi într-un alt articol).
Așadar am încercat o supă tradițională care este roz, foarte acră și rece. Este delicioasă. După câteva zile căutam peste tot ciorba asta.
Au mai multe tipuri de ciorbă dar majoritatea sunt cu carne.
Au niște prăjituri delicioase și dacă nu vreți să plătiți o avere pe o prăjitură într-un restaurant, puteți să încercați și la supermarcheturi (IKI și MAXIMA). Tot acolo, dacă sunteți iubitori de sushi veți găsi la doar 7 euro kilogramul de sushi. Deci pentru o porție normală de sushi plătiți doar 3 euro și chiar sunt foarte bine făcuți.
Pizzeriile Chili Pizza și CanCan Pizza se găsesc peste tot, ba chiar și în Riga, Letonia. Sunt foarte gustoase pizzele la ei și diferite. Aveți tot în aceste restaurante și alte tipuri de preparate tradiționale, plăcinte și tocănițe care sigur vă vor trezi interesul.
Trebuie să recunosc că restaurantele au un decor superb și veți observa și în videourile de pe canalul meu cât de mult le apreciez.
Prețurile la mâncare sunt foarte bune, uneori chiar mai ieftin decât în România.
Și nu uitați să vă beți cafeaua în oraș. Ei fac asta. De aceea dacă mergeți acolo veți fi uimiți de toate cafenelele care se află din 3 în 3 metri. O cafea foarte bună pe care o recomand este Cafeaua Picantă, nu îmi amintesc exact numele dar știu că am băut-o la cafeneaua Coffee Inn care se găsește peste tot în oraș.
Puteți să mergeți și în malluri dacă sunteți fani cumpărături și unul dintre cele mai mari malluri din Vilnius este Mallul Akropolis în care veți găsi firme cunoscute și firme mai puțin cunoscute. Acolo au și restaurante foarte interesante și aveți de unde alege.

Cum ai ajuns în Riga?
Am plecat într-o dimineață, foarte devreme, știam deja orarul autocarelor așa că m-am dus direct la casa de bilete a autocarului LuxExpress și pentru 20 de euro am cumpărat bilete dus întors. Autocarul face 4 ore deci pregătiți-vă de somn sau de citit ceva.
Dacă mergeți cu LuxExpress aveți acces la Internet WIFI, tablete pe spătarul scaunului din față și cafea gratis. Toate acestea intra în preț.
Aici aveți siteul lor : https://luxexpress.eu/en
Când am ajuns în Riga, am rămas șocați pentru că ninsese și era foarte multă zăpadă depusă pe jos. Ne-am plimbat prin oraș și am văzut fiecare bisericuță sau punct de interes turistic pe care puteam să îl vedem dar fără să pierdem timp pentru că timpul este prețios.
Am mâncat în mallul de lângă autogară și ne-am întors înapoi în Vilnius. În Riga aș fi vrut să stau mai mult dar știu că pot oricând să mă întorc acolo. Riga este mult mai frumoasă decât Vilnius chiar dacă nu ar trebui să compar, totuși o fac pentru că mi-a plăcut mai mult și pentru că oamenii sunt mult mai calzi..
Daca mergeti sa va distrati, indiferent daca sunteti in Letonia sau Lituania, barurile sunt deschise pana dimineata tarziu, oamenii sunt foarte petrecareti si muzica se aude seara din orice colt al orasului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu