vineri, 17 februarie 2017

Cateva zile pe Lacul Titicaca


de Paul Drosu 
      Lacul TITICACA, Peru, circa 4000 de metri altitudine. Peninsula Capachica, unde am petrecut cateva zile printre indienii Aymara. In fotografie este gazda noastra si fetita ei, in fata camerei in care am fost gazduiti. Conditiile lor de viata sunt foarte grele, dar acesti oameni zambesc tot timpul, se bucura din orice, sunt extrem de prietenosi si au un suflet urias... :) De multe ori m-am intrebat daca nu cumva ei se bucura de viata mai mult decat noi, "occidentalii"... Si eu cred ca asa este... :)     
 Lacul TITICACA, PERU, circa 4.000 de metri altitudine – am vorbit putin despre acest lac sfant al populatiilor bastinase, preincase si incase, din partea centrala a Anzilor.
Am avut bucuria ca, timp de cateva zile, sa experimentam viata de zi cu zi a indienilor Aymara, din peninsula Capachica, din nordul acestui lac urias, asa cum ne place noua, departe de aglomeratul Puno, cel mai mare oras din zona. :) Am dormit in foarte modestele lor case, fara incalzire, facand nitel frigul noaptea, cand temperatura scadea sub zero grade, am mancat din mancarea lor, le-am cunoscut obiceiurile si modul isi care isi castiga traiul de zi cu zi, le-am vazut bucuriile si tristetile…si ne-am deschis inimile unii altora… Si am sorbit in fiecare zi frumusetea minunatei, dar si extrem de asprei zone in care s-au nascut si traiesc, avand tot timpul in fundal, sub noi, maretul lac TITCACA. <3 
Iata doua fotografii cu acesti indieni la munca campului, cu aceleasi unelte de dinainte de Imperiul Incas…si cu acelasi pamant pietros si greu, extrem de greu de cultivat. In prima fotografie, conducatorul micii comunitati ne explica ofranda celor 3 frunze de coca adusa zeitei lor supreme – PACHAMAMA (Zeita Pamantului), inainte de a incepe sapatul pamantului. Iar in a doua fotografie se observa focul ritual facut cu aceasta ocazie si, in spate, in dreapta, sub noi, albastrul profund al lacului Titicaca.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu