joi, 21 ianuarie 2021

Mandru ca sunt Roman! Insula Sacalin

  V-am aratat, zilele trecute, cateva motive care ma determina sa fiu mandru ca sunt roman. Aceste motive s-au referit la oamenii acestei tari si la ce s-a realizat in aceasta tara. :) Astazi, insa, va voi spune si un motiv legat de geografia acestei tari. :) Se vorbeste, in general, si s-a abordat subiectul chiar si aici, in grupul nostru, despre clasamente cu cele mai frumoase insule din lume... Si eu am mai spus ca, pentru mine cel putin, aceste clasamente sunt pur informative, caci ponderea principala in alcatuirea lor o are numarul de voturi, direct proportional cu numarul de calatori ajunsi pe acele insule. Iar criteriile mele sunt exact pe dos...numarul mic de calatori care ajung pe o insula si numarul redus al populatiei de pe acea insula. Asa ca multe insule paradisiace pe care am ajuns, nu apar prin clasamente...cu unele exceptii...ceea ce nu ma intristeaza, chiar deloc. :) Cunoscatorii stiu de ce! :D Nu prea am vazut, insa, clasamente cu cele mai iubite insule din lume... Si aici am ajuns (si :D ) la subiectul postarii! Caci pentru mine, cea mai IUBITA insula din lume, care, culmea, include si criteriul de lipsa de vizitatori sau populatie, o insula a carei frumusete mi-a provocat aceeasi emotie ca si frumusetea atolilor salbatici din mijlocul Pacificului...ei bine, este insula SACALIN, insula de dincolo de Delta, singura insula maritima a Romaniei (cu o mica discutie, insa, si despre o micuta insulita de la nord de Sulina). Insula SACALIN, insula pe care o iubesc cel mai mult din lume! <3Pentru a ajunge la ea, trebuie sa strabati mai intai minunatele canale de la sud de bratul (si oraselul) Sf. Gheorghe, apoi traversezi o MINUNATA laguna, plina de pelicani si alte nenumarate pasari, cu apa turcoaz, care mi-aduce aminte atat de mult de apa lagunelor din interiorul atolilor de corali...Pentru a putea "acosta" pe insula, trebuie sa te dai jos din barca si sa o impingi prin vegetatia salbatica, inclusiv
submarina...iar odata ce ai reusit sa pui piciorul pe aceasta minunata bucata de nisip, ai aceeasi senzatie, greu de descris in cuvinte, ca si in mijlocul Pacificului...esti ca pe inelul atolului de corali - intr-o parte oceanul, iar in cealalta parte laguna de un turcoaz minunat...te simti ca la inceputul lumii, singurii "locuitori" fiind doar cateva vaci, aduse de localnici si tinute cu saptamanile. Asa arata cele doua imagini de pe insula Sacalin: côté lagon si côté ocean (partea dinspre laguna si partea dinspre ocean). In fotografia "côté ocean" apar cativa "locatari" ai insulei, dar si "capitanul" nostru, unul dintre foarte putinii pescari de sturioni, autorizati, care au mai ramas in Sf. Gheorghe. Iar in fotografia "côté lagon" apare, undeva departe, si "corabia" cu care am ajuns aici si "capitanul" ei. 

:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu