luni, 30 aprilie 2018

Ponturi pentru o vizită la Oslo

de Marius Pop
     Daca vrei sa vizitezi Oslo, primul lucru care trebuie stiut este faptul ca metropola norvegiana este cel mai scump loc din Europa si intre primele din lume. Si cand spun ca e scump, nu exagerez cu absolut nimic. Asta nu trebuie insa sa va faca sa stergeti aceasta destinatie de pe lista cu locurile pe care vreti sa le vedeti. In cele ce urmeaza, am sa ma straduiesc sa va prezint cateva ponturi care sa va scape de cheltuieli mari si inutile.
Cu ce sa calatoresti? Singurul zbor direct este operat de Wizzair din Otopeni catre aeroportul international Torp Sandefjord, situat la aproximativ 130 km de Oslo. Dupa ce mi-am achizitionat biletul de avion am inceput sa planific transferurile. Pe situl aeroportului (click aici) gasesti informatii despre autobuzul expres sau trenul care te duce si/sau aduce dinspre Oslo. Exista si taxiuri dar fireste, va recomand sa nu luati in calcul o astfel de idee decat daca nu aveti ce sa faceti cu banii. Pentru detalii referitoare la orarul de zbor va recomand sa verificati pagina companiei aeriene (www.wizzair.com). Orice alt zbor, cu orice alta companie aeriana implica cel putin o escala asa ca durata calatoriei si costul creste direct proportional. Cu alte cuvine, nu merita… Desi planificasem sa iau trenul spre Oslo, in aeroport am observant ca autobuzul era gata de plecare in fata iesirii. Biletul dus costa 265 NOK (koroane norvegiene, 1 euro = 8 koroane) si poate fi platit doar la sofer cash sau cu cardul. Aici depinde insa de noroc pentru ca al meu card s-a incapatanat de la bun inceput sa dea bani norvegienilor. In incinta aeroportului exista un bancomat de unde puteti obtine direct koroane. In fix 1 ora si 35 de minute ajungeti in statia centrala de autobuze din Oslo de unde aveti la dispozitie transportul public. Daca calatoriti cu Wizzair veti ajunge destul de tarziu asa ca veti


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu